ingrid gurine

"Ha-ha-ha, n m jeg le, det er s mye rart se!"

  • 02.09.2010 - 10:55
Det finnes mange butikker her i landet, og noen m jo styre disse butikkene. En standard ekspeditr er en atten r gammel skoleelev som vil tjene noen ekstra slanter p fritida si. Han har ingen utdannelse innenfor ekspeditrise, og har bare ftt et kort kurs i hvordan han skal oppfre seg ovenfor kundene. Noen klarer jobben supert, og gjr mer enn det som er forventet av dem. Dessverre er det mange som ikke viser den samme interessen for hjelpe folk i butikken, og er mer opptatt av tjene penger enn faktisk gjre seg fortjent til dem.



I gr ble jeg fortalt om en hendelse som hadde hendt p en butikk her i Haugesund. Hvilken kan vre det samme. Saken er den at en slik oppfrsel ikke skal vre akseptabel! Det som hendte var at en kunde ble nrmest ledd rett i trynet da han spurte en ekspeditr om hjelp til finne passende leggbeskyttere. Hvorfor? Kunden var hy og hadde tykke legger. Ekspeditren gadda ikke lete engang etter leggbeskyttere, men sa rett ut at kunden ikke kunne forvente finne noen med de leggene der. Medflgeren til kunden, som fortalte meg om dette, ble mildt sagt forbannet fordi vedkommende oppfattet kunden som uhflig og lite hjelpsom. Ja, leggene til kunden var tykke, men det finnes leggbeskyttere i alle mulige strrelser (og farger for den saks skyld), og kunden har faktisk hatt leggbeskyttere som passer fr slik at s store leggbeskyttere faktisk finnes!
At en ekspeditr ppeker strrelsen i stedet for lete, er nedtalende. Tenk deg en ekspeditr i en klesbutikk som ikke hjelper en kunde finne klr fordi vedkommende er kraftig! Det er s uhflig. Hvor har den gode og vennlige innstillingen til kunden tatt veien?



Skal man vre ekspeditr, m man virkelig gjre som det blir forventet. Kommer det en 2 meter hy, kraftig mann inn og nsker kjpe et skateboard, skal du ikke le og si du kan ikke skate, du er altfor svr for det! Hjelp kunden i stedet. Hva kunden vil gjre og ikke gjre har du ingenting med.

KOWU

02.09.2010 kl.12:05

Gud, hadde det vrt meg hadde jeg blitt s provosert at jeg hadde klikka og skjelt ut ekspeditren der og da!

Siv Merethe

02.09.2010 kl.12:47

Helt enig med deg! Utrolig drlig gjort av ekspeditren alts!

M and Dee

02.09.2010 kl.13:09

Uff, s flt... Det var veldig uhflig. Vet ikke helt om et kurs eller utdannelse som skal til. Det er vel mer vanlig folkeskikk. Noen mennesker skjnner seg bare ikke p uhflighet, men ogs flelser. Jeg hadde flt meg utrolig nedverdiget der jeg stod, om det skjedde.

Always and forever - M and Dee

Helle-Beate

02.09.2010 kl.13:18

SV: er det en mimipc eller snn stor ?

Alanna

02.09.2010 kl.13:30

Smilekurs het det da jeg var "ung". Kundebehandlingskurs alts. Hehe.

Third Second

02.09.2010 kl.14:20

Jepp, skal gjre det med glede:)

Tuv

23.09.2010 kl.11:50

Blir litt i villrede nr 70 % av alle ekspeditrer jeg mter p ikke klarer hndtere kunder. Det blir sagt ganske klart at butikker sker serviceinnstilte mennesker med godt humr og en fleksibel mte jobbe p. Hvorfor str da ekspeditren og mumler og kikker p fttene sine nr en kunde kommer inn? Utrolig hvor userise folk er. Noen tr ikke engang se kundene i ynene.

Tuv

23.09.2010 kl.11:53

mumler*. Ikke ''og mumler''.

Retter litt p meg selv her.

Ingrid Gurine

23.09.2010 kl.11:57

Tuv: Jepp, for ikke snakke om forskjellsbehandling. Jeg smler for meg selv nr jeg kommer inn i en butikk og blir totalt oversett, for s oppleve at ei voksen dame kommer inn etter meg og fr tilbudt hjelp med engang!

Stine

10.05.2012 kl.16:59

IKKE le av det. |8
hits